szállodák

Mladá Boleslav

A település helye már több, mint ezer éve lakott volt. A X. században II. Boleslav herceg alapított várkastélyt a Jizera és Klenice folyók torkolatánál. A kastély körüli település 1334-ben bontakozott ki. Ekkor a város a Michalovice család tulajdonába került. Mint minden városnak, Mladá Boleslavnak is voltak fényes és sötét időszakai. Legnagyobb virágzása a XV. század végétől, a XVII. század elejéig tartott. Messze földön híresek voltak a Mikolás Klaudyán által nyomtatott könyvek. Itt készült el 1518-ban Morvaország első színes nyomatú térképe. A reformáció hatása a település életét is jelentősen megváltoztatta. Csehországban Mladá Boleslav töltötte be a kálvinista Róma – mint nálunk Debrecen – szerepét. Napjainkban a város teljes restauráláson esik át. Felújítás alatt van a reneszánsz várkastély és az 1554-ben épített városháza is. A XIX. században a város teljes átalakuláson esett át. Az ipari forradalom vívmányainak köszönhetően először a textilgyártás, majd később a gépipar is szerves részévé vált a településnek. Az 1860-as évektől kezdve kisebb-nagyobb gyáracskák létesülnek. A város életében ma már sorsforduló dátumként tartják számon az 1895-ös esztendőt. Ekkor alapította Václav Laurin és Václav Klement a Slávia bicikliket gyártó üzemét. Rá három évre elkészítették első motorkerékpárjukat és 1905-ben kigördült a gyár kapuján az első automobil. Ez a jármű a Voiturette névre hallgatott és 1000 köbcentiméteres motorjával 40 kilométer / órás végsebességre volt képes. Ez volt az alapja a később híressé vált Laurin&Klement márkának, mely egyben a Skoda gyár jogelődjének is tekinthető. A jelenleg 15.000 dolgozót foglalkoztató Skoda autógyár egyike Csehország legnagyobb gyárainak.

A Voiturette modell kirobbanó népszerűségnek örvendett, akárcsak a Slavia biciklik és motorkerékpárok. 1925-ben a cég egyesül a pilseni Skoda gyárral. A Skoda így próbálta piaci előnyeit erősíteni és az eddig csak tehergépkocsikat gyártó cég termékeinek palettájára így került fel a személygépkocsi gyártás. Ez a házasság egyben a Laurin&Klement márkanév halálát is jelentette. 1930-ban a cég részvénytársasággá alakult és a 422 és 420 Popular modellekkel ekkor sokkolta a világ autógyártását. Ezek a modellek a II. világháború kitörése miatt nem tudtak igazán kifutni, mivel a gyár hamarosan átállt a haditermelésre.